Categorieën
Marketing

Opzoek naar internet marketing

Waar het nog enkele decennia geleden gebruikelijk was om fysiek te adverteren, is dat tegenwoordig compleet anders. Tegenwoordig wordt reclame vrijwel altijd gemaakt via internet, omdat je daarmee een grote doelgroep kunt bereiken, maar tegelijkertijd ook een meer specifieke doelgroep. Maar welke mogelijkheden zijn er zoal, als we praten over internetmarketing? In dit artikel bespreken we belangrijkste middelen die je kunt inzetten om je bedrijf, of iets anders, aan de man te brengen.

Organische marketing

In principe kun je internet marketing onderscheiden in organische marketing en niet-organische marketing. Met organische marketing wordt alle vormen van marketing bedoeld waarbij je in principe niet hoeft te betalen voor de promotie. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan de zoekmachines. Veel bedrijven concurreren met elkaar om bij bepaalde zoekwoorden zo hoog mogelijk in de zoekmachines te komen. Dit is veel gedoe en ook vaak lastig. Maar toch is het in veel gevallen het proberen waard. Er zijn verschillende tactieken voor. Je moet bijvoorbeeld gebruikmaken van effectieve zoekwoorden, interne links en ga zo maar verder. Op die manier is de kans groter dat je organisch kan worden gevonden. Het voordeel hiervan is dat je op de lange termijn vaak hoog staat, zonder dat je geld hoeft te betalen. Het is dus een effectieve vorm van reclame maken en daarom ook echt aan te raden.

Internet marketing

Dit principe kan overigens ook gebruikt worden op verscheidene Sociale Media-kanalen. Door bijvoorbeeld veel likes te verwerven. Je kunt dan een hoge positie krijgen en dit is ook een vorm van gratis adverteren op het internet. De vuistregel van gratis adverteren: het kost best veel moeite, maar zodra alles loopt is het een effectieve manier om langdurig klanten naar je toe te trekken. Meestal is het dan ook wel de moeite waard om er effectief tijd in te steken.

Niet-organisch

Dan zijn er ook nog niet-organische opties om bezoekers tot je te trekken. Je kunt bijvoorbeeld een vast bedrag per maand betalen voor een bepaalde plek op een website. Maar tegenwoordig is het populairder om per klik te betalen. Dit is namelijk een stuk effectiever. Je betaalt dan geld per klik naar je website. Het voordeel daarvan is dat wanneer niemand op je website klikt, je ook niet geld hoeft te betalen. Dit is natuurlijk anders als je een vast bedrag per maand gaat betalen. Dan is dat niet afhankelijk van een bepaalde klik.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *